STOPP 2: BRISBANE




nu har vi spenderat en natt ihop i brisbane. sjukt varma rum utan AC, men nice hostel ändå detdär, brisbane backpackers hostel.

äntligen har min resa börjat, och jag har lärt mig massor på dessa två dagar, blir typ allmänbildad av att resa för att man träffar så många olika nationaliteter. har träffat Fransmän, estländare, finskar, norskar & en tjej ifrån Nederländerna. älskar att ta kontakt med nya människor & höra om deras historia.:) 

Vi känner oss klara i brisbane & tar oss nu vidare till noosa. cirka 2,5h uppåt i landet, det känns så jäkla bra! Vi ska försöka oss på att surfa en av dagarna, och jag är livrädd! inte för hajar, utan för att få brädan i huvudet och behöva sy typ! haha. 

om jag inte sagt det så reser vi med ett företag som heter greyhound, där vi har ett hop-on-hop-off pass, så vi kan välja lite själva vart på vägen man vill gå av och gå på! betalade ca 335$ (2200kr) för detta busspasset mellan Byron bay-Cairns. känns skönt att inte behöva tänka på den kostnaden under resans gång! 

talk to you soon. 
Allmänt | |
Upp